Vapiano

Vapiano maakt gebruikt van een innovatief concept op basis van het Microsoft Dynamics Retail Management System. Klanten krijgen bij binnenkomst een RFID kaart die ze kunnen gebruiken om eten en drankjes op te laten zetten als ze deze bestellen. Aan het eind van hun bezoek wordt de kaart uitgelezen en afgerekend aan de kassa.

 

De Italiaanse formule Vapiano staat voor versbereide, huisgemaakte pasta, steenoverpizza’s, verse salades en rijk belegde broodjes geserveerd in een fresh-casual desingomgeving. Alles gebeurt op basis van front-cooking. De eerste vestiging van Vapiano opende 2002 in Hamburg, er zijn meer dan 99 internationale vestigingen. In Nederland zijn er nu vier vestigingen.

Vapiano maakt gebruikt van een innovatief concept op basis van het Microsoft Dynamics Retail Management System. Klanten krijgen bij binnenkomst een RFID kaart die ze kunnen gebruiken om eten en drankjes op te laten zetten als ze deze bestellen. Aan het eind van hun bezoek wordt de kaart uitgelezen en afgerekend aan de kassa.

Verbruikte ingrediënten, snijverliezen, etc. worden nauwkeurig bijgehouden in het backoffice systeem, zodat zo nauwkeurig mogelijk kan worden omgegaan met de inkoop. En dat ziet de bezoeker weer terug in de prijs.